miércoles, 30 de enero de 2013

GALTES DE VEDELLA AL VI NEGRE

Hola a tots. Fa temps que una lectora del blog, al veure que vaig publicar les galtes de porc, em va suggerir que quan m'anés bé publiqués les galtes de vedella. Jo també en tenia ganes i aquí les teniu.


Ingredients per a 3 persones:

6 galtes de vedella.
1 pastanaga grosseta.
1 ceba.
5 alls.
1 fulla de llorer.
   farina de blat.
   vi negre.
   sal, pebre, oli d'oliva
1 litre de brou de carn. (jo no en tenia i el vaig posar de pastilla)



Preparació:

Normalment les galtes quan  es compren ja estan ben netes, però si no és així, primer es netejen bé i un cop fet això es salpebren i es pasen per la farina i es marquen en una paella amb l'oli calent per tal que quedin daurades; seguidament es reserven.

En una cassola coleu l'oli i fregiu la ceba, la pastanaga i els alls pelats a fi de que agafin color i quedi tot ben confitat; amb 10 minuts a foc viu ni ha prou, però ho aneu remenant de tant en tant perquè no es cremi. Llavors hi afegiu les galtes i el suquet que han deixat anar, la fulla de llorer i el vi, que ha de cobrir les galtes. Ho deixeu uns 10 o 15 minuts per tal que l'alcohol
s'evapori i seguidament  hi tireu el brou i ho deixeu que vagi fent xup-xup uns 90 minuts a foc molt suau, fins que es posin ben tovetes. Si voleu, quan les galtes ja estiguin cuites, podeu passar la salsa pel mini-pimer.

Ho deixeu aixi fins el moment de menjar.

Val la pena tenir present que les galtes, si es fan un dia o dos abans, encara surten més bones.


Pel puré:

3 patates.
   mantega al gust o oli d'oliva.
   sal.

Bulliu les patates amb sal uns 20 minuts, les escorreu, hi afegiu la mantega o bé l'oli i ho passeu pel mini-pimer.

Jo ho vaig servir amb les verduretes i un puré de patates i una miqueta de arròs blanc. No és per dir-ho, però estaven delicioses.

Bon profit!








3 comentarios:

  1. Les he fet avui i estavan deliciosas Soc en Marc

    ResponderEliminar
  2. Hola jo les tinc al foc ara mateix i la oloreta que desprent es molt i molt bona, si surtan tan bones com semblan disfrutarem menjan-les, Dolors

    ResponderEliminar
  3. Dolors, semblam bones i estan millor, segur que disfrutareu

    ResponderEliminar