viernes, 15 de febrero de 2013

POLLASTRE ASSENTAT

Hola a tots. Aquesta variació de pollastre la vaig veure fa molts anys en un programa de cuina per la tele i l'he fet algunes vegades. És un altra manera de fer-lo i queda molt melós i es fa sol, això sí, amb una mica de col·laboració per part de qui el fa.


Ingredients:

1 pollastre.
1 cervesa mitjana.
Una miqueta d'oli.
Un polsim d'herbes de Provença.
Sal i pebre.


Preparació:

Crec que ja ho he comentat alguna vegada, però no em sap greu tornar-ho a indicar: el pollastre, normalment, ve net de vísceres, però si encara té alguna ploma s'ha de treure.

Un cop net, unteu el pollastre per fora amb una mica d'oli, el salpebreu i li afegiu una mica d'herbes de Provença;  tot seguit introduiu l'ampolla de cervesa en el pollastre i ho poseu damunt d'una safata, tal com es veu a la fotografia, i ho poseu al forn prèviament escalfat a 180º.  S'ha de tenir al forn en funció del pes del pollastre, que ve a ser d'una hora per kilo.

Quan el pollastre estigui fet haurà quedat a la safata una salseta feta per la cervesa i pel suquet del mateix pollastre, l'escorreu  en un cassó o paella i deixeu que bulli.  A part desfeu en un gotet una cullarada de maizena i dos
dits d'aigua i ho afegiu a la salseta perquè acabi de lligar, ho remeneu uns minuts i ja es pot donar per fet.

Trinxeu el pollastre, que l'haureu mantingut calent al forn ja apagat, el poseu els plats i li tireu la salsa pel damunt. L'acompanyament a gust de cadascú. Jo tenia unes verdures per fer samfaina i les vaig aprofitar saltejant-les amb mig pot de mongetes seques i és que no es pot tirar res.

Bon profit!

3 comentarios:

  1. No avia vist mai un pollastre fet així, aquest diumenge el vaig fer, i va sortir molt bo, et volia demanar un favor, veig que al costat del pollastre hian unes pomes, que em pots explicar, o publicar com estan fetes, gràcies per endevant, em dic Natalia i començo ara a cuinar

    ResponderEliminar
  2. Hola Natalia, surt molt bo tal com dius fet així, les pomes son fetes al forn, un d'aquets dies ja lees publicare, te les dedicare, animat que cuinar no costa gens, només una mica d'amor per la cuina. petons

    ResponderEliminar
  3. SENCILLAMENT BONIIIIIIIIIIIIIIIIIISM!!!! RITA

    ResponderEliminar