sábado, 23 de febrero de 2013

POMES AL FORN


Hola, vaig a fer unes pomes doncs una seguidora del blog, Natàlia, qui em diu que tot just comença a cuinar, em va demanar si podia publicar la recepta. Aquí la teniu.

Ingredients:

Pomes golden.  Es poden utilitzar les pomes que es vulgui en funció del
                         nombre de comensals. Normalment es calcula una poma
                         per cap.
1/2 cullarada de postre de mantega o margarina.
1/2 cullarada de postre de sucre o edulcurant.
1/2 copeta de cognac.

Preparació:

Primer netejar molt bé les pomes. Seguidament amb la punta d'un ganivet treure la part superior central de les pomes, que s'ha de reservar per més endavant.

Colocar les pomes en una safata d'anar al forn, abocant mig gotet d'aigua a la safata per tal d'anar-les hidratant.

Tot seguit en el buit que ha quedat a les pomes quan hem tret la part superior central amb el ganivet, hi posem la mantega o la margarina, el sucre o l'edulcurant i un rajolí de cognac. Un cop fet això es tapen els buits amb la part de poma que hem tret abans i que hem reservat i ja es poden introduir al forn a 180º , tenint cura de colocar la safata a la part més alta del forn.

El temps de cocció normalment és aprox. d'una hora, depenent una mica del tipus de forn. És important vigilar que la safata no quedi sense aigua. Si en falta, se n'hi afegeix.

Quan les toqueu o punxeu amb una forquilla i les noteu tovetes, vol dir que ja estan llestes i que es poden treure del forn. Personalment les prefereixo quan ja s'han posat a temperatura ambient, però això és questió de gustos.
Es poden menjar així, però també va molt bé acompanyar-les amb nata o bé amb un gelat de vainilla.

Bon profit¡



2 comentarios:

  1. Hola soc la Natalia, moltes gràcies per la recepta, vaig veura les pomes fetes al costat, de una recepta i vaig pensar que m'agradaria sapiguer com es fan, les faré diumenge,gràcies Antonieta

    ResponderEliminar
  2. Antonieta, no he pogut esperar fins diumenge, les he fet aquesta tarda i les he probat aquesta nit, estan super bones, em vaig adicta al teu bolg, petons VISCA EL BARÇA " manque pierda" soc la Natalia

    ResponderEliminar