miércoles, 17 de octubre de 2012

MANDONGUILLES DE LA TIETA TERESA

Els dimarts vaig a classes de patchwork, que és la tècnica de fer una diversitat de cosses amb retalls de roba, i comentant menjars entre les que ho fem, hem sortit a parlar de les mandoguilles i jo m'he referit a les que  feia la meva tieta i que continuo fent de la mateixa manera. A petició  d'algunes de les companyes, entre elles la Marta, ho vaig a publicar.


Ingredients per a 4 persones.

250 grs. de carn de vedella picada.
200 grs. de carn de porc picada.
       molla de pa de la mida d'una pilota de tennis.
       llet.
   4  ous.
       farina blanca.
   1  ceba grosseta.
   2  tomàquets mitjans.
   2  grans d'all i un grapat de julivert.
150 grs. de pèsols.
    5 o 6 carxofes.


Preparació:

Bulliu els ous i en un altre cassó els péssols i ho reserveu.

En un bol es posen els dos tipus de carn, la molla de pa previamnet remollada amb la llet, els alls tallats molt menuts, el julivert també tallat menut i 2 ous;  tot seguit barregeu ben bé tots aquests ingredients fins que estiguin integrats a la carn.

Llavors aneu fent pilotetes: es poden fer de la mida que a cadascú agradin més (a mi personalment no m'agraden grosses) i les passeu per farina blanca. En una paella amb l'oli calent aneu fregint les mandonguilles fins que estiguin doradetes i les aneu passant a una cassola.

Un cop fet això, i en el mateix oli de fregir-les, hi fregiu les carxofes tallades a quarts i les passeu a la cassola de les mandonguilles.

Seguidament a la mateixa paella hi tireu les cebes i els tomàquets (tan unes com els altres no cal que estiguin ben tallats)  i ho deixeu que es vagin estofant fins que perdin l'aigua i el sofregit quedi una mica sec. Aquí m'agradaria indicar que abans de fer aquesta operació, mireu si hi ha un excés d'oli, que caldrà eliminar.

Un cop el sofregit està llest, hi tireu un parell de cullarades de farina blanca i ho remeneu tot bé, ho deixeu uns segons i afegiu un rajolí de vi blanc i 4 gots d'aigua;  ho remeneu i ho deixeu uns 5 minuts a foc mig.  Llavors amb un colador xinès o el colador que tingueu i amb l'ajut de la mà de morter aneu colant la salsa a la cassola on hi han les mandonguilles, els ous, els pèsols i les carxofes; si fes falta afegiu una mica més d'aigua, ho tapeu i deixeu que faci xup-xup uns 20 minuts, vigilant que no s'enganxin.

Sembla complicat però us asseguro que no ho és gens;  jo, amb 8 i 10  anys, ja ajudava a la meva tieta a fer-les i carai, què bones que estaven.

Bon profit!





2 comentarios:

  1. Felititats al Tieta Tertesa, i també a tu per publicarles, les he fet i son molt bones

    ResponderEliminar
  2. La tieta Teresa fa molts anys que es morta, peró jo continuo amb la seva cuina,si ho veies estaria d'alló més orgullosa, i naturalment coses que anat aprenen amb els anys. estic molt contenta que t'agradin es un petit homenatge que m'ajudes a fer-li, petons

    ResponderEliminar