lunes, 1 de octubre de 2012

FIDEUÀ o ARROSSEJAT DE FIDEUS

Hola a tots. Abans de res vull donar-vos les gràcies pels vostres comentaris. Em fan molt feliç, i a la vegada, si també vosaltres en gaudiu, doncs oli en un llum. Després dels agraïments passo a comentar que ja he arribat de la meva estància a casa de la meva germana a Balaguer. Aquesta recepta la vaig fer amb els productes que tenia en aquell moment; evidentment es pot fer amb altres peixos o mariscs.


Ingredients per a 2 persones:

    4 talls de rap.
       el cap del rap o morralla per fer el brou (jo vaig utilitzar el cap del rap).
    6 gambes grans.
      uns quants musclos.
    2 alls
    1 ceba (jo, com sempre, vaig utilitzar la publicada en el blog).
    1 tomàquet petit.
  1/2 pebrot vermell.
200 grs. de fideus fins del núm. 2.
       sal i oli.


Preparació:

Primer de tot es fa el brou amb el peix i els caps de les gambes que tingueu previstes; amb 20 minuts n'hi ha prou. Ho reserveu.

En un paellera fregiu els alls tallats i a continuació afegiu el pebrot tallat, la ceba tallada petita i la deixeu que es faci fins que hagi perdut tota l'aigua; llavors afegiu el tomàquet sense pell ni llavors tallat també petit i deixeu que es confiti tot bé.

Quan estigui tot ben confitat afegiu els fideus, i sense deixar de remenar perquè es vagin enrossint tots a la vegada i no es cremin;  quan veieu que ja tenen un color ben dauradet és el moment de tirar-hi el brou, que tindrà que estar calent, just que cobreixi els fideus, i també hi tireu les gambes, els talls de rap i els musclos. Tot això ho deixeu uns tres minuts al foc.

Seguidament ho poseu al forn utilitzant només el grill a la màxima potència uns 3 o 4 minuts més perquè s'acabin de coure i quedin una mica aixecats.

Es serveix amb un bon allioli.

Bon profit!












No hay comentarios:

Publicar un comentario