miércoles, 14 de noviembre de 2012

CARN AMB BOLETS

Hola familia, ahir vaig publicar les llenties, que eren per dinar avui dimecres i de segon he fet el plat que us explicaré tot seguit. Volia fer fricandó però com sempre he vist a casa fer-lo amb moixernons, quan m'he posat a la feina he vist que m'en quedavan pocs, i com que sempre tinc una bona provisió de bolets secs i també tenia alguns rovellons, he optat per fer carn amb bolets.  Després de la explicació ara ve la recepta;  encara no ens els hem menjat, però si poguesiu sentir l'oloreta que fa, segur que vindrieu a dinar.

Aquest plat és millor fer-lo d'un dia per l'altra.


Ingredientes  per a 4 persones:

3/4 de Kilo de vedella per fer fricandó (llata).
   1 ceba grossa.
   1 tomàquet vermell petit.
   1 copa de conyac.
      bolets variats, jo he posat rossinyols, ceps, moixernos, rovellons i                        trompetes de la mort.
      farina blanca.
      brou de verdures o de pollastre.


Preparació:

Primerament, si els bolets són secs, els hidrateu amb aigua calenta una bona estona, i si són frescos com els rovellons, els passeu un moment per una paella amb una mica d'oli i els reserveu en un plat.

A continuació, en una paella amb oli aneu fregint, volta i volta, la carn, que previament haureu salat i passat per la farina; a mida que l'aneu fregint, la passeu a una cassola. En el mateix oli (si n'hi ha massa en retireu una mica) hi fregiu la ceba tallada toscament i quan estigui una mica enrossida, hi afegiu el tomàquet i deixeu que es faci ben fet, que es begui el suc del tomàquet i aleshores afegiu-hi el conyac i deixeu que s'evapori; un cop aquest s'ha evaporat hi tireu un parell de cullarades de farina blanca, li doneu un parell de voltes i seguidament afegiu una mica del brou, ho remeneu bé amb un batidor, afegiu una mica més de brou i ho passeu per el colador xinès sobre la carn, afegiu els bolets, comproveu com està de sal, torneu a afegir una mica més de brou, cobrint la carn, per tal que no s'enganxi; llavors deixeu que faci xup -xup a foc baix. De tant en tant sacsegeu la cassola i si fes falta una mica de suc, l'afegiu de mica en mica, fins que la carn estigui toveta.

Ho podeu acompanyar amb puré de patata, amb un flam d'arros.  Jo ho estic preparant per dinar i ho presentaré amb les patates duquesa que tinc en el bloc.

Bon profit!



  

No hay comentarios:

Publicar un comentario