lunes, 26 de noviembre de 2012

FILET DE BOU AMB PATATA HASSELBACK I BOLETS VARIATS




Hola  de nou, feia uns dies que no publicava res, però ja estic un altre cop al peu del canó. Havia ja publicat filet de vedella i també punta de filet, i avui m'he decidit per uns filets de bou. La carn de bou és molt més gustosa i molt tendra: una verdadera delicia; i la patata que vaig fer d'acompanyament, la vaig provar ja fa molt de temps durant un viatge que vam fer als països nòrdics i ens van explicar com estava feta. Obviament llavors no tenia cap bloc, ni idea de tenir-lo, i ara és la ocasió de fer-ho i compartir-ho amb tots vosaltres.


Ingredients:

1 filet per persona (de 250 o 300 grs.)
1 patata "      "
un parell de fulles de llorer.
sal, crec recordar que s'hi posava pebre vermell, però jo no n'hi vaig posar.
oli d'oliva.
un parell o tres de nous de margarina.
pebre negre.
rovellons, rossinyols, fredolics.


Preparació

Per preparar les patates s'ha de fer el següent: s'agafa cada patata i es posa entre, per exemple, dues pinces llargues de tancar bosses o 2 "palillos" xinesos i amb un ganivet que talli molt, es van fent talls molt fins que no arribin a tallar la patata del tot, doncs les pinces faran de topall i evitaran tallar la patata completament. Un cop tallades, es posen al forn a 200 graus  una hora aprox., i prèviament es posa la sal, el pebre i entremig del talls es posen dues fulles de llorer i es reguen amb un rajolí d'oli. Un cop enfornades, al cap d'una estona s'afegeix una nou de margarina i així es va repetint un parell de vegades. Si es deixen al forn una mica més de l'hora, tindran totes elles un toc més cruixent; de totes maneres sempre queden boníssimes i molt originals.

En una paella ben calenta amb unes gotes d'oli es van fent els filets, cadascú al punt que li agradi. Un cop al plat es salen amb sal maldon o sal comuna. En aquesta ocasió no hi vaig fer cap salsa per acompanyar; el meu marit es va posar salsa Bearnesa i jo ceba confitada.

Un cop nets el rovellons amb un drapet una mica humit i un raspallet per treure la terra (no ho feu sota el aigua ja que es disgusten i agafan tota l'aigua) es fan en una paella o una planxa amb unes gotes d'oli i una mica de sal; un cop fets, es posen en un plat i es reguen amb all, julivert i oli. Els fredolics i els rossinyols es passen només per la paella.

I ara ve la presentació en el plat: es posen els filets, al costat els rovellons i la patata i per damunt d'aquesta s'hi aboquen uns quants rossinyols i fredolics.

Per problemes tècnics del bloc, no puc, de moment, adjuntar les fotos. Ho sento molt.

Bon profit!













<
> " />



>

2 comentarios:

  1. Te molta gràcia aquesta patata, la vaig fer diumnge i el resultat va ser magnific, Carles

    ResponderEliminar
  2. Hola Carles estic molt contenta que te aixi agradat tan aquesta patata, la volia comparti amb tots vosaltres, moltes gràcies per fer-ho saber

    ResponderEliminar