martes, 3 de julio de 2012

CEBA JA PREPARADA PER UTILITZAR

Hola, no sé com explicar-ho; veureu: no és una recepta, és una ajuda per quan has de cuinar i et falta temps. És una solució que he trobat; jo, sempre, sempre, en tinc de preparada, i això m'estalvia molt de temps, i, per altra banda es fa servir molt. És molt pràctic, ja veureu; si us decidiu a fer-ho, ja em comentareu si us va bé.

Ingredients:

4 kilos de ceba. o més
Una mica d'oli d'oliva.
Sal.
1 c. sopera de sucre.

Estris:

Una Picadora

Preparació: 

Primer de tot peleu les cebes i en una picadora les piqueu (que no quedi puré). Una vegada fet això,  que és el que més costa," je je" poseu una olla amb una mica d'oli, a foc mitjà, i a mida que les cebes estiguin picades, les aneu posant a l'olla, afegiu la sal i el sucre i les deixeu que es vagin fent. De tant en tant, jo les hidrato amb un bon raig d'aigua o de vi i  aneu-les remenant.

Acostumen a estar fetes quan les veieu transparents, el temps de cocció ve a ser aprox. d'una hora a hora i mitja.  (sembla que costi molt, però a la pràctica és un plis, i després és molt agraïda). 

Una vegada la ceba ja està llesta, i encara calenta, es posa en pots de vidre  ben nets; ompliu els pots,  els tapeu, els poseu al revés i els deixeu que es refredin. Es fa així per fer el buit.

Una vegada ja s'han refredat, es guarden al rebost i es fan servir d'un en un. Atenció: un cop obert el pot i es va fent servir, es guarda sempre a la nevera.

No cal dir que soluciona molts plats, per exemple, pel sofregit de la paella , per uns macarrons, per uns montadets, per un pollaste, pels canalons d'estiu, en fi, per tot el que porti ceba. I ja no m'enrotllo més.

Bon profit!






No hay comentarios:

Publicar un comentario