martes, 22 de mayo de 2012

CUIXA DE PORC AMB CAVA

Hola, bon dia.

Avui us voldria explicar una plat "de festa" o "celebració", per quan es tracti de reunir unes 8 o més persones. La que vaig preparar feia 7 kgs. i va ésser per a 8 persones.

INGREDIENTS:

1 cuixa de porc.
1 got de conyac.
Sal i pebre.
2 ampolles de cava brut.

PREPARACIÓ:

Quan es vagi a comprar la cuixa (normalment s'ha d'encarregar abans) demaneu al vostre carnisser que faci uns talls a la pell de la cuixa. Queda molt vistosa quan es presenta a taula.

El dia abans per la nit, amb una xeringa es va injectant el conyac repartit per tota la cuixa. Es deixa reposar durant tota la nit.

A l'endemà pel matí, en una safata, es posa al forn a 180º graus, la cuixa salpebrada i regada amb 2 gots de cava.

La cuixa ha d'estar al forn durant una hora per cada kg. de carn; en el cas que comentem, va estar-hi durant 7 hores. Es pot deixar que vagi fent, però amb la precaució d'anar vigilant cada 3/4 d'hora (més o menys) que la cuixa no quedi seca, anant afegint-hi el cava de tant en tant.

Un cop passat el temps que duri la cocció, ja tindrem la cuixa llesta.

Ara vull comentar l'assumpte de la guarnició per acompanyar-la. La que jo vaig preparar va ésser la següent:

Unes patates petites pelades bullides; les patates que quedin senceres i fortes. La bullició que sigui d'uns 8 o 9 minuts a foc suau. Seguidament es posen en una paella amb una mica d'oli d'oliva i mantega, a foc baix, per tal de que es vagin daurant de mica en mica. Quant ja estiguin daurades, i a punt de servir, s'hi tira un rajet de llimona i julivert trinxat. I ja estan llestes.
(Al supers  venen uns pots de vidre amb aquestes patates ja pelades, i realment surten molt bones).

Cebes de platillo confitades. (Es poden fer temps abans i tenir-les guardades, no cal esperar al moment de dicidir fer aquesta cuixa).

A dins d'una cassola ampla per tal que les cebes no montin unes sobre les altres, es posen les cebes palades, aigua i oli d'oliva que no arribin a cobrir-les del tot (millor a nivell de la mitat de les cebes) i dues cullarades de sucre. Es tapa la cassola i es deixen al foc amb una intensitat mínima, fins que estiguin daurades.
(Per pelar les cebes un suggeriment fantàstic: en un recipient amb aigua que estigui bullint, escaldeu les cebes, les escorreu i ja les podeu pelar d'una forma molt fàcil)

També hi va molt bé a la cuixa com acompanyament un puré de poma.

I Bon profit!


Si voleu algun aclariment, no dubteu en demnar-m'ho al blog i us contestaré. Gràcies.


2 comentarios:

  1. Hola, aquest cap de setmana tinc a casa una celebració, i una amiga em va comentar que ella per una festa que també va celebrar la va fer i va ser un exit, ella també et va escriure i avui quan visito la pagina no hi ha cap comentari, i far uns dies si que hi era que jo el vaig llegir, i vaig pensar fare aquesta cuixa, bé dona igual que el seu comentari no hi sigui , jo la faré perqúe em va dir que era boniiiísima!! i com que serem molts, anira de perlas, ja et diré com a surtit, moltes gràcies per las teves receptes tan facils i vistoses, Laura

    ResponderEliminar
  2. Lauram ja se qui vols dir, i em sap molt greu que no hi sigui la de la teva amiga era molt divertida, i tenia molta gracia, i naturalmet moltes més, jo volia borrar per no tindra tant de volumen de comentaris en el lloc que m'ha arrivan, i el que no sabia era que si els borraba de allá, també eliminaba els de les receptes.

    ResponderEliminar