viernes, 8 de junio de 2012

LLUÇ D' ESTIU

Hola de nou, ara que la temperatura es tant alta com fa uns dies, i sembla que no vinguin tant de gust plats calents, us vaig a proposar una recepta que és ideal tan per ara, com pels dies de plena canícula, perquè es pot deixar fet i anar a la platja i després tenir un dinar de "luxe" i amb convidats inclosos. No us posaré quantitats exactes perquè és una mica difícil de calcular, però, a part d'el lluç, els demés productes són fàcils de tenir a casa.

Ingredients:

1 lluç gran, sense espines i preparat en dos lloms.

Gamba pelada congelada petita (surt millor congelada que fresca, consell de la peixetera que en el seu moment em va explicar la recepta)

1 truita a la francesa tallada al llarg o dues, si fa falta.

Olives verdes sense pinyol ni farciment.

Pebrot vermell escalivat.

Sal, oli,

1 o dos ous:


Preparació:

Primer de tot, bulliu aigua en un cassó amb sal, i quan arrenqui el bull, hi tireu les gambes i les treieu enseguida, refrescant-les amb aigua freda, i les reserveu.

El prebot el podeu tenir escalivat, ja que sempre va bé per fer una escalivada; bé, una vegada escalivat i net, el reserveu.

I per últim, feu la o les truites, i també les reserveu.

Una vegada al lluç net i posat sobre el marbre de la cuina, i tots els ingredients preparats, és molt fàcil: Agafeu un llom del lluç i poseu primer la truita que cobreixi tot el llom, desprès les gambes i entremig les olives, sempre al llarg del llom, i per últim, unes tires de pebrot escalivat; llavors ho tapeu tot amb l'altre llom del lluç, hi afegiu un rajolinet d'oli i ja estarà a punt de posar-lo al forn.

El forn a 200 graus, ben calent; hi ha d'estar uns 10 minuts; passats aquests 10 minuts, el treieu i el deixeu tapat amb un drap de cuina fins al moment de menjar.

Es serveix fred, acompanyat d'un bol de mahonesa, un bon amanit i unes patatetes fetes al micro.

De veritat que no costa gens i el resultat, sempre que l'he fet, ha estat un èxit. Aquest plat, calent, ja no és el mateix; també ho he comprovat.


Jo ho deixo tot preparat i montat a la nevera i si ve gent a dinar, a mig matí el posso al forn i com es fa tan ràpidament, hi ha temps suficient de que es refredi. Fins i tot es pot sortir a fer un passeig i esperar a que vinguin els convidats. Ja veureu que bó que és.

Bon profit! 








   

6 comentarios:

  1. Antònia, estàs feta tota una cuinera. Aviat et veurem amb el Ferran Adrià, millor encara, perquè fas coses que la gent normal pot fer.
    FELICITATS PER AQUEST BLOG!!!
    Ja et faré propaganda amb les meves amigues.
    Gema

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies, m'agrada donar a coneixer les reseptes que jo he fet, les quals també agraden als meus amics, i no complicar gaire la vida als qui segueixen el blog. Un petó.

      Eliminar
  2. Quina pinta que tenen ho provare aquest cap de semana

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Anonim, fes-lo veuras que es molt i molt bo, i ademes no costa gens de fer-ho
      jo al faig quan tinc molts convidats, perque et permet fer altres coses ANIMS,
      petons

      Eliminar
  3. les ting fent avui venen els meus cunyats a dinar ja dire com a surtit, la pinta es fantastica. Merçe

    ResponderEliminar
  4. Hola siles fet aixi, segur que len trobat bonísim, ja m'ho diràs, una abraçada

    ResponderEliminar